OPLEIDINGEN

DE TOPVERKOPERS-OPLEIDING

Omdat verkopen het belangrijkste bedrijfsproces is, is het heel interessant om dit te optimaliseren. 

Wij hebben een aantal no-nonsense-opleidingen ontwikkeld die erop gericht zijn om uw verkopers op korte termijn al betere resultaten te laten behalen.

We hebben opleidingsprogramma's speciaal gericht op business-to-business verkopers zijn, maar ook voor bijvoorbeeld vertegenwoordigers en retailverkopers. Behalve opleidingen en trainingen voor zeer ervaren (key)accountmanagers hebben wij ook programma's voor minder ervaren en beginnende verkopers.

Door onze aanpak en ons opleidingsprogramma raken verkopers gemotiveerd om hun vaardigheden verder te verbeteren en betere prestaties te leveren, maar we maken ze ook verantwoordelijk voor hun eigen succes. 

De vereiste gedragsverandering vindt daardoor als vanzelf plaats.

DE SALES-OPLEIDING
IN HET KORT

• Op korte termijn gegarandeerd een duidelijk beter resultaat.
• In totaal 15 dagen toptraining, met veel echt klantcontact tijdens training.
• Door het principe van 'werktrainingen' wordt al tijdens de trainingen omzet
  behaald en zodoende de opleiding al terugverdiend tijdens de training.
• Opleiding en coaching gedurende twaalf maanden.
• Opleidingen starten bijna iedere maand.
• Meerdere plaatsen in Nederland.
• Diverse opleidingen voor verschillende functietypen,
  van accountmanagers tot retailverkopers en vertegenwoordigers.
• Opleidingsprogramma's op meerdere niveau's,
  beginnende / junior verkopers tot (zeer) ervaren accountmanagers.
• Groepsgrootte: vijf personen.
• Kosten: EUR 5.950,- , betaling in maandelijkse termijnen.

Neem voor meer informatie graag contact met ons op.

HET PROGRAMMA

Door uitgebreide analyses te maken van de succesfactoren van verkoopgesprekken, veel gesprekken te voeren met verkopers, managers en klanten, hebben wij opleidingsprogramma’s kunnen ontwikkelen die gegarandeerd tot meer succes leiden. 

In onze zeer interactieve opleidingsprogramma's, krijgen verkopers nieuwe inzichten en doen zij nieuwe kennis op, waardoor zij doelgerichter, gestructureerder en effectiever gaan werken, en daardoor makkelijker betere resultaten behalen.

De kern van de opleiding is het trainen van situaties die verkopers tegenkomen in de dagelijkse praktijk. Daarvoor bespreken wij eerst de achterliggende theorie en laten zien hoe waardevol het in de praktijk is. Zo wordt bijvoorbeeld de meest logische en ideale structuur van het verkoopproces en het verkoopgesprek besproken en getraind. Door ook de bijbehorende doelen uit te leggen, wordt het makkelijker om het eindresultaat te bepalen.

Andere onderwerpen die in de training aan de orde komen zijn het afsluiten, onderhandelingstechnieken, effectief inventariseren, overtuigend presenteren en het omgaan met bezwaren. Daarnaast wordt ook veel aandacht besteed aan koude acquisitie, het nabellen van offertes en de manier waarop nieuwe klanten gevonden kunnen worden.

Omdat succes ook afhangt van de persoonlijke eigenschappen van verkopers, zoals houding, vrijblijvendheid, schroom en lef, wordt ook hier veel aandacht aan besteed.

Als u meer informatie wilt over de exacte inhoud van een bepaald opleidingsprogramma, neem dan graag contact met ons op. 

ESSENTIELE VERKOOPVAARDIGHEDEN

Eigenlijk is het verrassend dat verkopers tijdens een training nooit zeggen, 'Als we het maar niet weer over open vragen gaan hebben, dat weten we zo langzamerhand wel'. 

Wat we wél horen aan het eind van trainingen is dat verkopers zeggen dat ze het 'weer interessant vonden om het over open vragen gehad te hebben'.

Opmerkelijk, omdat het een zeer belangrijke vaardigheid is die -meestal- ondanks eerdere trainingen, kennelijk niet beheerst wordt. De reden daarvan is dat deze, maar ook andere vaardigheden, tijdens trainingen vaak onvoldoende geoefend wordt. 

Waardevolle 'gereedschappen' worden daarmee onbenut gelaten.

Dit geldt ook voor het percentage van de tijd dat verkopers praten, het vragen om de order en bijvoorbeeld 'er op letten of je antwoord krijgt op je vraag'. Essentiële vaardigheden, die maar weinig verkopers beheersen.

In onze opleidingsprogramma's worden onder meer deze verkoopvaardigheden net zo lang en intensief geoefend, totdat het bijna een 'automatisme' is geworden.

DE OPZET

Onze opleidingen zijn ontwikkeld met als doel om direct vanaf de eerste trainingsdag betere resultaten te laten behalen:

1. een hogere omzet,
2. een betere marge,
3. een kortere doorlooptijd én 
4, een hogere klanttevredenheid.

Een zeer belangrijk onderdeel van het programma is het voortdurend en intensief trainen. Dit doen we voornamelijk door middel van rollenspellen en praktijksimulaties, maar ook door het bespreken en oefenen van praktijkcases. Daardoor komen onder andere vraag- en luistertechnieken en andere verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden op een zeer goed niveau te liggen. Vanzelfsprekend wordt ook de theorie diepgaand besproken.

Een ander waardevol onderdeel is dat verkopers de mogelijkheid hebben om hun eigen klanten te bellen tijdens de trainingen, zodat deze gesprekken vervolgens geëvalueerd kunnen worden.

De opleidingsprogramma’s bestaan uit vijf hele dagen training aan het begin van het programma en tien dagdelen, die ongeveer om de drie weken gehouden worden. Op de dagen waarop in de ochtend een training plaatsvindt, kunnen de verkopers de middag besteden aan acquisitie en het nabellen van offertes. Op deze manier trainen verkopers dus terwijl zij aan het werk zijn.

Omdat wij het programma zo goed mogelijk willen afstemmen op het kennis- en vaardighedenniveau van de verschillende verkopers en vanwege het sterk interactieve karakter, werken wij in kleine groepen van meestal vijf verkopers.

Om een maximaal rendement uit de trainingen te halen, maken wij onder andere gebruik van methoden en technieken die zijn ontwikkeld door de Britse hoogleraar Reg Revans en de Amerikaanse psycholoog David Kolb. 
Share by: