Door uitgebreide analyses te maken van de succesfactoren van verkoopgesprekken, veel gesprekken te voeren met verkopers, managers en klanten, hebben wij opleidingsprogramma’s kunnen ontwikkelen die gegarandeerd tot meer succes leiden.
In onze zeer interactieve opleidingsprogramma's, krijgen verkopers nieuwe inzichten en doen zij nieuwe kennis op, waardoor zij doelgerichter, gestructureerder en effectiever gaan werken, en daardoor makkelijker betere resultaten behalen.
De kern van de opleiding is het trainen van situaties die verkopers tegenkomen in de dagelijkse praktijk. Daarvoor bespreken wij eerst de achterliggende theorie en laten zien hoe waardevol het in de praktijk is. Zo wordt bijvoorbeeld de meest logische en ideale structuur van het verkoopproces en het verkoopgesprek besproken en getraind. Door ook de bijbehorende doelen uit te leggen, wordt het makkelijker om het eindresultaat te bepalen.
Andere onderwerpen die in de training aan de orde komen zijn het afsluiten, onderhandelingstechnieken, effectief inventariseren, overtuigend presenteren en het omgaan met bezwaren. Daarnaast wordt ook veel aandacht besteed aan koude acquisitie, het nabellen van offertes en de manier waarop nieuwe klanten gevonden kunnen worden.
Omdat succes ook afhangt van de persoonlijke eigenschappen van verkopers, zoals houding, vrijblijvendheid, schroom en lef, wordt ook hier veel aandacht aan besteed.
Als u meer informatie wilt over de exacte inhoud van een bepaald opleidingsprogramma, neem dan graag contact met ons op.